Sie sind vermutlich noch nicht im Forum angemeldet - Klicken Sie hier um sich kostenlos anzumelden  
logo
Sie können sich hier anmelden
Dieses Thema hat 0 Antworten
und wurde 52 mal aufgerufen
 Alle Beiträge
Banning Offline



Beiträge: 526

15.10.2019 08:20
nostra città natale Antworten

Toen ik de laatste bocht naar de eindsprint van de Marathon van Edinburgh bereikte, leek me eindelijk iets logisch. Ik heb talloze boeken en tijdschriftartikelen gelezen over het tempo van je race, goed tanken en de juiste set krijgen, hongerig om te weten wat ik moest doen om beter te worden.
Eén advies bleef me bij: "Een marathon is een race van 10 km met een opwarming van 20 mijl". Het leek Nike Air Pegasus 83 Dames een van die soundbites van wijsheid die eigenlijk niet zoveel betekende en zeker niet zou helpen als het moeilijk werd. Als je ooit de woorden hebt gelezen "Pijn is onvermijdelijk, lijden is optioneel" in het comfort van je thuis en dacht 'deze kerel is iets van plan' en dan werd eraan herinnerd 17 mijl in een marathon wanneer de wielen zijn gevallen , weet je het soort dingen waarnaar ik verwijs.

Op mijl 20 van de Marathon van Edinburgh voelde ik me behoorlijk goed, te goed had ik gedacht. Had ik iets verkeerd gedaan? Ging ik te langzaam? Iedereen met wie ik sprak, die ook mikte op sub-4, leek nu ergens voor me te liggen. Maar een blik op mijn splits om de paar mijl vertelde me dat ik bang was op het doeltempo.

Toen begon ik te vertragen. Vanaf mijl 20 daalde het tempo met meer dan 30 seconden per mijl. Rennen werd plots Nike Air Presto Damen moeilijker. Als ik mijn doeltempo van 9:07 helemaal had bereikt, was ik over 3 uur en 59 seconden vlak ge?indigd. Deze vertraging tussen 20-23 mijl zou me over mijn doeltijd brengen Adidas Zx 750 Herren met minstens 30 hartverscheurende seconden.

Dus versnelde ik. Het deed heel erg pijn, maar ik rende zo snel als mijn benen me konden dragen. Ik haalde iedereen om me heen in, het was heet en het deed pijn, maar van mijl 23 tot 26 liep ik de snelste drie mijl van mijn hele race: 8:55, 8:56, 8:50, om te eindigen in 3:59 : 31.

En toen was het logisch voor mij. Logica zegt dat het lopen van een marathon moeilijk is, en daarom zal het moeilijk aanvoelen. Maar je kunt niet hard duwen en het gevoel hebben dat je tot het uiterste loopt tijdens een marathon zoals je kunt voor een 10k. Als het tempo goed is, zou de eerste helft van een marathon op zijn minst Adidas Nmd Damen best goed moeten aanvoelen.

Goed tempo gaat over jezelf op een punt in de race brengen waar je hard kunt pushen voor thuis - zelfs als dat betekent dat je nog steeds met Nike Air Vapormax Homme dezelfde snelheid gaat als waarmee je begon. Het is de balans tussen je goed voelen en je voelen dat je niet meer kunt geven. Het is die opwarming van 20 mijl voor een race van 10 km. En misschien ben ik te laat op het feest, maar ik 'snap' het nu.

We zijn misschien meer dan de helft van ons leven vrienden geweest, we hebben misschien vrienden getraind en we hebben misschien Brighton Marathon 2012 samen gelopen - maar de komende 10 dagen zijn SportyGirl en ik rivalen. Sinds Seb Coe en Steve Ovett tegen elkaar vochten in de jaren 80, is er zo'n epische rivaliteit bekend geworden.

We lopen allebei 10K races op dezelfde dag, SportyGirl doet de Bushy 10K een lokale race in onze thuisstad Peterborough, terwijl ik door de straten van Londen zal rennen met 40.000 andere lopers in de Britse 10K. Gisteravond werd een weddenschap gesloten Nike Air Max Command Herren en een weddenschap overeengekomen: degene die de meeste seconden van zijn huidige 10K PB haalt, is de winnaar - de verliezer koopt diner.

Mijn huidige 10K-tijd staat op 51:06 en is van 18 maanden geleden, SportyGirl's is 54:18 van twee jaar geleden - het is eerlijk om te zeggen dat we geen van beiden grote fans zijn van de 10K-afstand. Bekijk deze ruimte voor foto's van mij die over 10 dagen een hamburger met friet voor haar koopt.

 Sprung  
Xobor Einfach ein eigenes Forum erstellen | ©Xobor.de
Datenschutz