Sie sind vermutlich noch nicht im Forum angemeldet - Klicken Sie hier um sich kostenlos anzumelden  
logo
Sie können sich hier anmelden
Dieses Thema hat 0 Antworten
und wurde 39 mal aufgerufen
 Alle Beiträge
Banning Offline

30.12.2019 04:08
misschien als je een beetje Antworten

Hier is wat advies van een (bijna volledig) gepensioneerde gemene meid: er zijn veel middelmatige tot uitstekende boeken over blote voeten op de markt; koop er een die je leuk vindt in je onafhankelijke boekwinkel in de buurt, schenk het Adidas Superstar Hombre onmiddellijk aan de jaarlijkse boekenverkoop van je buurtbibliotheek, en gewoon. Gaan. Barefoot.

Toen ik dat precies deed, kon ik de "harde" en "koude" en "niet-ondersteunende" vloeren in mijn eigen huis niet eens verdragen. (Niet in tegenstelling tot alle ex-vriendjes die ik nooit heb gehad omdat ik trouwde toen ik 16 was. Had ik al gezegd dat ik een tienermoeder was? Dat was mijn enige lul totdat ik op blote voeten ontdekte. Nu vermenigvuldigen mijn lullen zich in een alarmerend tempo - mijn belachelijk lange grijze vlecht, slapen zonder kussen, en neus-ademen-terwijl-rennen zijn een paar meer.)

Het zou leuk zijn om hier te eindigen met een vrolijke "dus ja, ga gewoon op blote voeten en leef nog lang en gelukkig." Maar dat zou net zo simplistisch zijn als denken dat er maar twee dingen zijn die je chronische looppijnen je Nike Air Max 95 Damen moeten vertellen.

Mijn reis op blote voeten omvatte jarenlange trail ambles in een ijzig tempo. Elke keer als ik series van 30, 45 minuten begon samen te stellen, zou de oude linkerkniepijn (of een nieuwe voet / enkel / rug / nek-kwestie) zijn weg terug in mijn leven bederven.

Dus al die jaren van langzaam betrokken waren veel meer fysiotherapie van het soort myofasciale release, evenals nieuwe maar wonderbaarlijke bewegingscoaching (Pilates, dan Feldenkrais), allemaal met het doel om die koppige linkerknie te kunnen 'vertrouwen' verraad me niet mijlen verwijderd van de trailhead.

Mijn ondraaglijke linkerknie, ongelukkige herinnering aan de bisschop High Sierra Ultra uit 2004 (waarheid in het vertellen van verhalen: ik liep die dag alleen de 20-mijlrace). Meer dan tien jaar later vroeg mijn PT-du-jour of hij iets meer uit de Nike Air Force 1 Damen oosterse dan de westerse geneeskunde kon proberen - hij liet me op mijn buik liggen terwijl hij op verschillende drukpunten op mijn rug zat, terwijl hij me vroeg om te vertellen voor hem zoveel details van die dag / race / incident zo levendig en specifiek als ik kon.

Toen ik aankwam waar de stekende pijn begon (niet ver voorbij de tien mijlmarkering waar de koers terug naar de Millpond-finishlijn ging), liet Dr. Derrick me me voorstellen - met precies hetzelfde niveau van realistische details - om de racepijn te be?indigen vrij.

Vreemd genoeg werkte deze voodoo.

Nu begon mijn onderzoek naar paden te leiden naar schaduwrijke geest-lichaamsbossen, waar vormen begonnen te verschijnen: problemen met verlatenheid, grensovertredingen, bitterheid, noem maar op - er verschuilde donkere dingen achter de fysieke pijn en pijn waarvan ik dacht dat ze 'gewoon' waren "Van rennen.

Wat te Nike Air Max Command Womens doen?

Blijf leren, logboeken, bidden, vergeven (anderen en mijzelf) - en blijf in beweging. Een belangrijk keerpunt gebeurde toen ik me de woorden van een wijze chiropractor herinnerde over de MRI's van mijn linkerknie en onderrug, die elk "enige" schade toonden die "misschien" mijn symptomen veroorzaakte, MAAR (het is een grote maar), maar-maar -maar: hij had 'veel andere mensen gezien die vergelijkbare beeldvormingsresultaten hadden maar geen pijn.'

Er zijn tegenwoordig zoveel prachtige plekken om te mediteren in NYC. Je hebt dat niet * nodig * om te mediteren, maar het doet geen pijn!
Mijn collega Mallory en ik hebben Inscape bekeken, dat onlangs is geopend in mijn kap, Flatiron. De ruimte is ruim en rustig, en toen ik eenmaal binnenkwam, wilde ik nooit meer weg. (Willekeurige trivia: het werd geopend door de oprichter van de winkel Intermix.)
Het leuke aan Inscape is dat Nike Air Max 95 Womens ze een ruimte hebben die iedereen gratis kan gebruiken om te mediteren of gewoon te zitten en te ontsnappen aan hun drukke dag. (Hallo Inscape, we zien elkaar misschien.) Als je niet in NYC bent, hebben ze ook een app die je kunt downloaden.

De 'begeleide' sessies die ze aanbieden, omvatten zowel een zittende als een liggende sessie. Ik zeg 'begeleid' omdat er een 'facilitator' in de kamer is, maar je luistert naar een opname. Ik was niet zeker hoe ik me daarover voelde toen ik binnenkwam, maar met de combinatie van de ruimte + opname werkte het.
Hebben we hun Focus 33-les gevolgd? sessie ?, die bedoeld is om "je hersenen te trainen om zich langs het geluid te concentreren in diepe kalmte." Het begon met een paar minuten bewuste beweging (zachte wendingen en strekken), voordat een geleide meditatie gevolgd door enkele minuten volledig stille meditatie.
Zoals, met zwijgend, bedoel ik Mallory en ik waren ongeveer 30 meter van Nike Free Run 3 Femme elkaar verwijderd en konden elkaars maag horen gorgelen uit de smoothies die we zojuist hadden afgewerkt.
Toen de sessie voorbij was, keken we elkaar aan en zeiden tegelijkertijd: "kunnen we hier even een dutje doen?"
Ze hebben ook visualisatie, mantra, mindfulness en "diepe sound" stijl meditaties. Het concept van 'geluidsbad' wordt steeds populairder en het is iets dat ik graag zou willen proberen.
De 33 minuten durende sessies zijn $ 18, wat me de moeite waard is, althans in deze gekke NYC fitnessmarkt die ik gewend ben.

Dit was zo'n geweldige manier om de dag te beginnen - hoewel ... toen ik Mndfl probeerde (mag ik een klinker kopen ?!), vond ik het een geweldige manier om te ontspannen van mijn dag. Oké, prima, er is geen slechte tijd om te mediteren, behalve misschien als je een beetje te veel cafe?ne hebt.

Sprung  
Xobor Einfach ein eigenes Forum erstellen | ©Xobor.de
Datenschutz