Toen je je laatste halve marathon racete, was je waarschijnlijk de afgelopen week qua volume en intensiteit toegenomen. Of je het toen wist of niet, je was aan het afbouwen. Voor de marathon wordt extra gewicht belangrijk. Je wilt geleidelijk beginnen met het afbouwen van je training, zodat je fris en volledig hersteld kunt zijn op de dag van de race, maar niet zo ver dat je fitheid verliest of lusteloos wordt. De plannen die u online vindt, zouden allemaal de afgelopen 2-3 weken een vorm Nike Air Presto Damen van afbouw moeten bevatten.
Omdat je je raceafstand in de loop van de jaren hebt vergroot, heb je ongetwijfeld gemerkt dat langere races langzamere stappen vragen. Hetzelfde geldt hier. 26,2 mijl is een lange weg te gaan en een lange tijd om te lijden als je in het verkeerde tempo gaat. Uw marathon-tempo kan worden bepaald door 6% -10% toe te voegen aan uw meest recente halve marathon-tempo. Bijvoorbeeld: als u een halve marathonracer van 2 uur bent, is uw halve marathontempo 9: 10 / mijl. Voeg 6% -10% toe en jij wordt 9:43 tot 10:05 voor je marathon.
26,2 mijl is heel wat terrein dat moet worden afgelegd - terrein dat op en neer kan gaan en grote invloed heeft op je tempo. Als je racebaan vlak is, kun je je in een gelijkmatig tempo vestigen terwijl je de kilometers afvinkt. Als je koers een paar flinke heuvels heeft, moet Adidas Superstar Uomo je je tempo dienovereenkomstig aanpassen door te vertragen (je cadans omhoog te houden) op de hellingen en dingen op de hellingen te openen. (Opmerking: hoe dichter je bij de finish komt, hoe moeilijker de steile afdalingen worden. Je kunt misschien niet zoveel tijd terugverdienen als je denkt.) Als je baan op een achtbaan lijkt, kun je beter het tempo negeren en je inspanningen baseren op hartslag.
RACE DAG TIP: Gebruik een pacer. Wanneer je in de starende kraal gaat staan, is de kans groot dat je pacers ziet, individuele hardlopers die een bord omhoog houden of een vest dragen met een mijltempo en / of de eindtijd erop. Dit zijn ervaren hardlopers die de race in een gelijkmatig tempo van start tot finish zullen lopen. Als u geen GPS-horloge of andere manier hebt om uw tempo bij te houden, kunnen deze pacers een grote hulp zijn. Nike Air Max Thea Damen Vind de pacer die overeenkomt met je doeltempo en volg ze helemaal tot aan de finish.
Vandaag had ik een vrije dag en de zon scheen dus ik besloot om in een vrij langzaam tempo te gaan rennen, mijn tijd te nemen en te verkennen. Omdat Blogger Stats me vertelt dat veel van mijn lezers buiten het VK wonen, dacht ik dat ik onderweg wat foto's zou maken, zodat je kunt zien hoe mijn kleine hoekje van Engeland eruitziet. Als je in het VK bent en vandaag aan je bureau zit, voel ik voor je. Misschien wilt u niet verder naar beneden scrollen ... Ik begon door die heuvel op te rennen (omdat het me sneller maakt) naar Wimbledon Village. (Excuseer de wazige foto's en het feit dat mijn arm zich in de helft bevindt).
Ik rende door het dorp en een steile heuvel af. Adidas Adilette Slides Womens Wat nu naar beneden gaat, moet omhoog - dus ik zou deze kant op moeten Nike Internationalist Heren rennen, daarom ga ik meestal niet deze kant op. Maar ik hou nu van heuvels - of, eerlijk gezegd, ik hou van dat heuvels me sneller maken, dus ik rende eraf en kon me niet schelen. Beneden liep ik langs de All England Lawn Tennis Club - daar wordt elk jaar Wimbledon gehouden.