Ik herinner me mijn eerste run zoals gisteren. Ik was 12 jaar oud en rende een halve mijl met een vrouw voor wie ik oppas. Mijn vader was net overleden aan alcoholisme en ze Adidas Superstar Womens stelde voor dat ik probeerde te rennen om te helpen met het verdriet. Mijn liefdesaffaire met hardlopen was begonnen.
?Toen ik opgroeide, kreeg ik te maken met mijn deel van trauma en misbruik. Ik rende altijd om de pijn / het geluid in mijn hoofd te kalmeren. Op de universiteit liepen mijn vrienden en ik alle paden die we konden vinden in Boone, North Carolina. Terugkijkend op die jaren cre?erde hardlopen een veilige gemeenschap van geweldige vrouwen voor mij. Ik was toegewijd aan hard spelen en feesten paste niet in mijn vroege ochtendavonturen. Na mijn studie verhuisde ik naar Bend, Oregon. De paden daar zijn eindeloos. Mijn lopende vrienden steunden elkaar en ik voelde me veilig.
Terwijl het leven gebeurde, trouwde ik, kreeg een kind en voltooide mijn master in verpleegkunde. Ik had alles professioneel voor me, maar mijn huwelijk was niet gezond. Ik ging scheiden en de lopende gemeenschap ondersteunde me toen ik mijn weg weer vond. De paden rennen was mijn medicijn. Rennen bracht me door een ander pijnlijk punt in mijn leven. Uiteindelijk werd ik hertrouwd met een geweldige man die ik tot op de dag van vandaag mijn man mag bellen. Mijn man en ik hadden een kind en het was een gelukkige tijd. Ik liep goed en won behoorlijk wat races. Terugkijkend merkte ik dat mijn sociaal drinken toenam. Ik had ook een zwaar fietswrak dat me een hersenschudding en een gescheurde biceps-pees gaf. Ik kon ongeveer zes weken niet rennen. Gedurende deze tijd nam mijn drinken echt op. Ik was depressief en had afasie. Elke keer als ik probeerde de hoofdpijn weg te nemen, was ik slopend. Hardlopen was geen optie.
Gisteravond gebeurde er iets magisch. Om 5 uur werd ik veranderd in mijn hardlooppakket, dat na de derde dag in dienst licht stonk zonder te worden gewassen (maar dat is een debat voor een andere post - om te wassen of niet om te wassen). Ik liep mijn kantoor uit en rende naar de rivier de Theems en toen ik Southwark Bridge oversteeg, zag ik iets geweldigs ... het was nog steeds licht.
Tower Bridge, Canary Whalf, Big Ben, St Paul's Cathederal, ik kon ze allemaal zien. Het licht vervaagde snel, maar gedurende de eerste 10 minuten van de loop van gisteravond was er nog steeds licht. Het is duidelijk dat de daglichturen sinds 22 januari elke dag een paar minuten langer zijn geworden, zoals ze elk jaar hebben gedaan, maar de lichte avonden lijken nog steeds op je te kruipen Adidas Eqt Support Adv Femme en je te verrassen. Gewoonlijk precies wanneer u die extra kleine lift nodig hebt - daar zijn ze. Net als je denkt dat je de kou en het donker niet meer kunt verdragen, kruipt het licht naar binnen.
Dit is de eerste keer dat ik heb getraind voor een voorjaarsmarathon en terug in november toen ik besloot ervoor te gaan, het vooruitzicht om vier dagen per week voor de hele winter te lopen me ontmoedigde. Maar nu, met de avonden lichter worden en meer dan winter 100 mijl onder mijn riem kan ik terugkijken en denken - eigenlijk was het niet zo erg. Het donker, de kou, het ijs, de sneeuw, de regen hebben allemaal één ding gemeen: het idee om erin te rennen is veel erger dan de realiteit.
Dus ik ben meer dan een beetje trots op mezelf dat elke run tot nu toe in de eerste zeven weken van mijn marathontrainingsplan een mooi vet vinkje Nike Air Vapormax Damen ernaast heeft. Nog negen weken te gaan!
Ik werd 40 en nam ontslag omdat ik een pauze nodig had. Ik was helemaal niet veel aan het rennen. Ik werd erg ego?stisch en alles wat ik wilde was drinken. Uiteindelijk loog ik, bedrieg en steelde ik van degenen van wie ik het meest hield. Ik dronk de hele dag, gebruikte opiaten en nam andere medicijnen die ik in handen kon krijgen. Ik bevond me op een afgesloten afdeling in het ziekenhuis nadat ik probeerde te stoppen met drinken / gebruiken in de revalidatie. Ik was bijna alles kwijt, inclusief mijn familie.
Ik nam mijn laatste drankje op 31 maart 2016. 1 april begon mijn reis in herstel (ja, April Fool's Day - LOL). Mijn lopende vrienden verlieten nooit mijn zijde en waren klaar om mij op te halen. Ik weet nog dat ik de eerste keer dat ik 18 minuten liep, heel blij was. Mijn hardloopgroep Adidas Superstar Mujer huilde met me, lachte met me en alles daartussenin. Ze hebben me weer gezond gemaakt. Langzaam leerde mijn familie van de nuchtere ik te houden. Ik vond een God waaraan ik me elke dag overgaf. Ik heb niet langer de leiding en ik denk dat iedereen opgelucht is (inclusief ikzelf ??). Sommige dagen zijn zwaar, maar mijn leven is beter geworden dan ik me ooit had kunnen voorstellen. Ik heb geleerd in het heden te leven en daardoor kan ik een veel betere moeder en echtgenote zijn. Ik ben elke keer super dankbaar als ik een voet op een pad stap dat ik mag rennen. Ik ben mijn vrouwelijke hardloopgroep voor altijd dankbaar, omdat ze me nooit hebben opgegeven.